چیلر چیست و چه کاربردی دارد؟
نوشته شده توسط : zg

چیلر چیست؟

چیلر سیستمی برای سرد کردن آب است.  که از این آب سرد در دستگاه های تهویه مطبوع مانند هواساز و فن کویل یا در کاربردهای صنعتی استفاده می شود. چیلر بر اساس چرخه تبرید تراکمی (چیلر تراکمی) و یا چرخه تبرید جذبی (چیلر جذبی) عمل میکند. تجهیزات اصلی چیلر همانند تجهیزات پایه ای سردخانه می‌باشد. چیلر را می‌توان از نظر کاربرد، سیکل پایه و نوع کندانسور به انواع مختلفی یی تقسیم کرد.

انواع چیلر از نظر کاربرد چیلر

از نظر کاربرد، چیلر  به دو دسته تهویه مطبوع و صنعتی تقسیم می‌شود. در کاربرد تهویه مطبوع، آب سرد شده توسط چیلر به سیستم های تهویه مطبوع مانند هواساز، هواشور و فن کویل پمپ شده و از این طریق، هوای محیط‌های داخلی از نظر رطوبت و دما به مقدار آسایش انسان تنظیم می‌شود. در کاربرد صنعتی، از آب سرد شده چیلر برای سرد کردن ماشین آلات صنعتی که در اثر کارکرد گرم شده اند استفاده می شود. همچنین بعضی محصولات صنعتی بعد از تولید نیاز به سرد کردن دارند که از آب چیلر به منظور سرد کردن آنها استفاده می شود.

انواع چیلر از نظر سیکل پایه

از نظر سیکل پایه، چیلر در دو دسته چیلر تراکمی و چیلر جذبی تقسیم بندی می‌شود. چیلر تراکمی از کمپرسور برای وارد کردن توان به چرخه تبرید و افزایش فشار گاز مبرد فریونی استفاده می‌کند. چیلر جذبی از ژنراتور، جذب کننده و پمپ برای این هدف استفاده می‌کند. البته در چیلر جذبی، از آب به عنوان مبرد استفاده شده و همچنین از لیتیوم بروماید به عنوان جذب کننده استفاده می‌شود.

انواع چیلر از نظر نوع کندانسوراستفاده شده در چیلر

از نظر نوع کندانسوراستفاده شده در چیلر، می‌توان چیلرها را به دو دسته چیلر آب خنک و چیلر هوا خنک تقسیم کرد. چیلر آب خنک از کندانسور آبی برای سرد کردن گاز مبرد خروجی از کمپرسور استفاده کرده و چیلر هوا خنک از کندانسور هوایی برای این کار استفاده می‌کند. چیلر آب خنک به برج خنک کننده نیز نیاز دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده قیمت چیلر در انواع مدل ها و ظرفیت ها به سایت بامین تهویه مراجعه فرمایید روی لینک زیر کلیک کنید.

http://www.bamintahvie.com/category/air-condition/chiller





:: موضوعات مرتبط: چیلر , ,
:: برچسب‌ها: چیلر , مینی چیلر , چیلر آب خنک , چیلر هوا خنک , قیمت چیلر , فروش چیلر , خرید چیلر , چیلر اسکرو ,
:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: